۱۳۹۸ تیر ۷, جمعه

گزارشی از دو اعدام در زندان رجایی شهر کرج

گزارشی از دو اعدام در زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – بامداد روز چهارشنبه یک زندانی که پیشتر به اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد. همچنین به گزارش رسانه ها یک زندانی متهم به “تجاوز به عنف” نیز در روزهای اخیر در این زندان اعدام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از روزنامه همشهری، روز چهارشنبه ۵ تیرماه ۹۸، یک زندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.
بر اساس این گزارش ماجرای قتل مهندس تهرانی به ۱۲ اسفند سال ۹۴ برمی‌گردد. آن روز خانواده مردی ۴۲ساله‌ به دادسرای جنایی تهران رفتند و خبر از ناپدید شدن او دادند. به‌دنبال این ماجرا، تحقیقات برای پیدا کردن مرد ناپدید شده شروع شد. بررسی‌ها از این حکایت داشت که پس از ناپدید شدن مهندس عمران حدود ۲ میلیون تومان از حساب وی برداشت شده است. در ادامه معلوم شد زنی با در اختیار داشتن کارت عابربانک وی به یک طلافروشی در پایتخت رفته و طلا خریده است. کارآگاهان با انجام اقدامات خود این زن را دستگیر کردند و او مدعی شد پسر موردعلاقه‌اش به نام اکبر این کارت را در ‌اختیارش قرار داده است. به این ترتیب اکبر دستگیر شد و در بازجویی‌ها راز قتل آقای مهندس را فاش کرد.
پس از اعترافات وی، خودرو و جسد قربانی که ۸ روز از مرگش می‌گذشت کشف شد. مأموران همچنین موفق شدند همدست متهم اصلی را شناسایی و او را هم دستگیر کنند. در ادامه متهمان به بازسازی صحنه پرداختند و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
صبح دوم اردیبهشت ۹۶، متهمان این پرونده در شعبه هشتم دادگاه پای میز محاکمه رفتند.
با ختم جلسه محاکمه، قضات دادگاه اکبر را به اتهام قتل عمد به اعدام و همدستش را به حبس محکوم کردند که این حکم مدتی بعد در دیوانعالی کشور تأیید شد.
 بر اساس گزارش روزنامه همشهری علاوه بر وی ۴ مرد دیگر هم که در جریان پرونده‌های جداگانه به اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند به دار آویخته شدند.

لازم به ذکر است، هرانا روز چهارشنبه در گزارشی از اعدام ۵ زندانی متهم به “قتل” محبوس در زندان رجایی شهر کرج خبر داده بود.

همچنین در گزارشی دیگر روزنامه ایران از اعدام یک زندانی دیگر به اتهام “تجاوز به عنف” در زندان رجایی شهر کرج خبر داده است.
بر اساس این گزارش رسیدگی به این پرونده اوایل آذر سال ۹۶ و همزمان با ارسال یک پاکت مهر و موم شده به اداره آگاهی در دستور کار پلیس قرار گرفت. روی پاکت نوشته شده بود فوری و مهم. زمانی که مأموران پاکت را باز کردند چند حلقه سی‌دی و تعدادی مدارک داخل آن پیدا کردند. سی‌دی‌ها حاوی تصاویر آزار و اذیت جنسی چند پسر نوجوان از سوی مردی میانسال بود و محلی که این اتفاق در آن رخ داده بود شبیه یک انباری و محل نگهداری وسایل بود.
سیروس مرد طلافروشی بود که در یکی از مناطق شمال تهران زندگی می‌کرد و صاحب دو فرزند بود. با اعتراف مرد طلافروش، او در شعبه ۵ دادگاه کیفری دی سال ۹۶ پای میز محاکمه رفت. این در حالی بود که هیچ شاکی در این پرونده شناسایی نشد، اما با توجه به اعترافات متهم و فیلم‌هایی که مدرکی برای این ماجرا بود، قضات دادگاه کیفری استان تهران مرد ۴۵ ساله را به اعدام محکوم کردند.
با تأیید این حکم از سوی قضات ۳۱ دیوانعالی کشور، وی در زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت و حکم اعدام وی اجرا شد.
در این گزارش اشاره ای به زمان اجرای حکم این زندانی نشده است ولی با توجه به گزارش روزنامه همشهری و تاکید بر اتهامات و تعداد متهمان اعدام شده این هفته به نظر می آید این مرد ۴۵ ساله پیش از این تاریخ اعدام شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی