۱۳۹۷ اسفند ۸, چهارشنبه

دستگیری ۶ شکارچی متخلف در شهرستانهای سیاهکل و سروآباد

دستگیری ۶ شکارچی متخلف در شهرستانهای سیاهکل و سروآباد

خبرگزاری هرانا – ۶ شکارچی متخلف در شهرستانهای سیاهکل و سروآباد با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست، بازداشت و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، پنج شکارچی گراز در سیاهکل به دام قانون افتادند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل گفت: “با گزارش دوستداران حیات وحش مبنی بر حضور یک گروه شکارچی در جنگل‌های سیاهکل، یگان حفاظت با حضور در منطقه و پس از عملیات شناسایی و تعقیب و کمین، پنج شکارچی متخلف را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند”.
لطیف جواهر دشتی افزود: “از این افراد مقداری گوشت گراز، ۲ قبضه تفنگ شکاری دولول و سه قبضه تفنگ شکاری تک لول، ۳۶ عدد فشنگ چهار پاره، ۲۴ عدد فشنگ ساچمه‌ای و دیگر ادوات شکار کشف و ضبط شد”.
وی گفت : “۲ نفر از شکارچیان متخلف بومی و سه نفر دیگر غیر بومی هستند”.
سیاهکَل یکی از شهرستان‌های استان گیلان است.

شکارچی متخلف در سروآباد دستگیر شد

به گزارش ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد از دستگیری یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار کبک در این شهرستان کرده بود، خبر داد.
یوسف چشمیدری روز چهارشنبه، اظهار داشت: “محیط بانان در جریان گشت و کنترل زیستگاه‌های شهرستان متوجه حضور این شکارچی متخلف می‌شوند ولی او فرار می‌کند در یک تعقیب و گریز طولانی محیط‌بانان موفق به دستگیری‌اش می‌شوند”.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد یادآور شد: “از این شکارچی متخلف یک قطعه کبک زنده، یک قبضه اسلحه شکاری و یک عدد قفس چوبی کشف و ضبط شد”.
وی اضافه کرد: “پرونده تخلف این شکارچی جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع داده شد”.
منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو این منطقه با وسعت ۵۷ هزار و ۲۳۶ هکتار در استان کردستان، حد فاصل شهرستان‌های سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است. در این منطقه تاکنون ۱۱۷ گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار، ۱۷ گونه خزنده و ۲۴۲ گونه گیاهی، شناسایی شده و مهمترین گونه‌های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه‌ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.
شهرستان سروآباد یکی از شهرستانهای استان کردستان در غرب ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی