۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۷, پنجشنبه

صدور حکم ۵ سال حبس برای یک متهم به قتل ناموسی

صدور حکم ۵ سال حبس برای یک متهم به قتل ناموسی


خبرگزاری هرانا – پسر جوانی که خواهرش را به “دلایل ناموسی” با شلیک گلوله کشته بود پس از رضایت پدر و مادرش به ۵ سال حبس محکوم شد. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده که افرادی مرتکب قتل‌های ناموسی می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۴ به دنبال شلیک مرگبار در خانه‌ای واقع در ماهدشت شروع شد.

دختر جوان بر اثر شلیک گلوله برادرش کشته و موضوع به بازپرس کشیک قتل اعلام شد.

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات کارآگاهان آغاز و برادر مقتول به عنوان عامل این حادثه دستگیر شد. وی پس از اعتراف مدعی شد به خواهرش مشکوک بوده و فکر می‌کرده وی روابط نامناسبی دارد به همین خاطر او را کشته است اما به شدت پشیمان است و طلب عفو دارد.
بدین ترتیب وی روانه زندان شد.

هفته گذشته این متهم از زندان به شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر و قاضی یزدان‌پور (مستشار داگاه) منتقل شد.

در آغاز جلسه پدر و مادر مقتول از قصاص پسرشان اعلام رضایت و گذشت کردند و بدین ترتیب متهم ۲۸ ساله از نظر جنبه عمومی جرمی که مرتکب شده است تحت محاکمه قرار گرفت.

قضات نیز با توجه به رضایت اولیای دم متهم را از جنبه عمومی جرم به پنج سال حبس محکوم کردند.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود. این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، قربانی یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا ارتکاب زنا. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی