۱۳۹۷ خرداد ۵, شنبه

بازداشت دو شهروند در شهرهای جوانرود و گیلانغرب

بازداشت دو شهروند در شهرهای جوانرود و گیلانغرب

خبرگزاری هرانا – دو شهروند به صورت جداگانه در شهرستان‌های جوانرود و گیلانغرب استان کرمانشاه به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، «عثمان جلالی» از اهالی شهرستان جوانرود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

پس از پیگیری‌های خانواده‌ی جلالی مشخص شده است که وی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی تحت بازجویی می‌باشد اما اطلاع دقیقی در رابطه با محل نگهداری‌اش به آنها داده نشده است.

عثمان جلالی چند سال پیش، به مدت چند ماه عضو یکی از احزاب کرد مخالف نظام بوده و بر اساس گفته‌ی خانواده‌اش، او پس از بازگشت به زادگاهش هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته است.

همزمان از شهرستان گیلانغرب گزارش شده است که «مهدی امام‌عباسی» به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» از سوی نیروهای لباس شخصی بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه و بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶  تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) بازداشت ۶۸۸۳ شهروند در ایران مبنای عقیدتی یا سیاسی داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی