۱۳۹۷ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

شکایت مریم ممبینی همسر کاووس سیدامامی از سرپرست دادسرای

شکایت مریم ممبینی همسر کاووس سیدامامی از سرپرست دادسرای امنیت اوین

خبرگزاری هرانا – وکیل مدافع مریم ممبینی، همسر کاووس سیدامامی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی، اعلام کرد با توجه به تداوم ممنوع الخروجی موکلش از سرپرست دادسرای امنیت اوین شکایت کرده است. خانم ممبینی، پیشتر از دادسرای امنیت خواستار رفع ممنوع الخروجی خود شده بود اما با عدم موافقت ممنوع الخروجی وی توسط این دادسرا تمدید شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، پیام درفشان، وکیل مدافع همسر کاووس سیدامامی امروز سه شنبه ۲۱ اسفندماه ۹۷، با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: موکل بر اساس دستور صادره از سوی سرپرست دادسرای امنیت، از همان ابتدای مطرح شدن پرونده محیط زیست، ممنوع الخروج شده و با صدور دستورهای بعدی این وضعیت استمرار یافته است.
این وکیل دادگستری افزود: “در این مدت، در تمام مواردی که موکل به مرجع قضایی یا ضابطان برای تحقیق مراجعه کرده، تحت عنوان مطلع بوده و با وجود داغدار بودن، در تمام موارد با مسئولان ذیربط همکاری داشته و درخواست مراجعات همواره نجیبانه اجابت شده است”.
وکیل مدافع همسر سیدامامی اقدام سرپرست دادسرای امنیت را مغایر ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی که مشمول تعقیب کیفری است، خواند و افزود: به رغم قابل تعقیب کیفری بودن این موضوع، در راستای رعایت مصالح ملی، به همراه ابوذر نصراللهی (دیگر وکیل همسر سیدامامی) از سرپرست دادسرای اوین به دادسرای انتظامی قضات شکایت انتظامی کردیم که امیدواریم با دخالت دادستان انتظامی، موضوع به روش نیکویی خاتمه یابد.
درفشان عدول سرپرست دادسرای امنیت از آداب قضاوت را از دیگر وجوه شکایت مطروحه علیه وی خواند و گفت: طبق سیره اهل بیت قاضی باید شرایطی را فراهم سازد که خصمین بتوانند بدون لقلقه زبان با او سخن بگویند و در دسترس باشد. اساساً مهمترین ابزار نظارت بر قضات مجتمع امکان ملاقات با سرپرست است کما اینکه در تمام مجتمع های قضایی این امکان فراهم است تا مراجعان بی واسطه با سرپرست مجتمع و حتی مدیر کل دادگستری استان و شخص دادستان ملاقات کنند اما چندین بار به وکالت از همسر سیدامامی فرم ملاقات با سرپرست دادسرا را تکمیل کردیم اما وی نه تنها حاضر به ملاقات با وکلا نشد بلکه حاضر به ارائه شماره ثبت لوایح ارائه شده نیز نشد.
وکیل مریم ممبینی پیشتر با بیان اینکه موکلش از حقوق حضور در کنار فرزندانش در خارج از کشور محروم شده، گفته بود: در نامه ای که به دادستان تهران نوشتیم، درخواست کردیم با توجه به ادامه دستور ممنوع الخروجی موکل به رغم اینکه هیچ گونه مدخلیتی در هیچ مساله ای نداشته، دستور ممنوع الخروجی وی فارغ از اینکه دستور مزبور فاقد وجاهت قانونی است، برداشته شود.
کاووس سید امامی از فعالان محیط زیست در بهمن ماه ۹۶ همراه با تعداد دیگری از فعالان محیط زیست به اتهام مرتبط بودن با یک پرونده جاسوسی بازداشت شدند. دو هفته بعد از بازداشت به خانواده کاووس سیدامامی اطلاع داده شد که او در زندان جان باخته است. پس از آن دادستان تهران در مورد پرونده وی مدعی شد: “پس از بازداشت کاووس سیدامامی و ارائه اسناد و اطلاعات موجود به وی در فرآیند تحقیقات، از بازجویی خود برای پاسخ به سوالات، فرصتی درخواست کرده بود که مورد پذیرش قرار گرفته اما پس از مراجعه متهم به محل نگهداری خود در بازداشتگاه، با تدارک مقدمات، در سرویس بهداشتی اقدام به خودکشی کرد”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی