۱۳۹۷ اسفند ۱۲, یکشنبه

معوقات مزدی کارگران پارس جنوبی/ تعدیل ۸۰۰ کارگر در عسلویه

معوقات مزدی کارگران پارس جنوبی/ تعدیل ۸۰۰ کارگر در عسلویه

خبرگزاری هرانا – کارگران شاغل در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی (عسلویه) که زیر نظر پیمانکار مشغول به کار هستند، از معوقات مزدی چندین ماهه خود خبر دادند. همچنین نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت که ۸۰۰ نفر از کارکنان باسابقه عسلویه در آستانه حضور حسن روحانی در بوشهر، تعدیل شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه از مهرماه حقوق نگرفته‌اند.
جمعی از کارگران پیمانکاری پارس جنوبی از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.
این کارگران که به صورت پیمانکاری برای یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دست چندمِ شرکت نفت و گاز پارس کار می‌کنند، می‌گویند از مهر ماه حقوق آنها که تعدادشان بیش از ۱۰۰ نفر است، پرداخت نشده است.
کارگران از مراجعات مکرر خود به دفتر پیمانکار و کارفرما خبر می‌دهند اما علی‌القاعده تاکنون هیچ نتیجه روشنی از این مراجعات حاصل نشده است؛ این در حالیست که پیمانکار مربوطه کمبود نقدینگی و اوضاع بد اقتصادی را دلیل تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات کارگران عنوان می‌کند.
این کارگران می‌گویند: “تاخیر یکی، دو ماهه در پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری در عسلویه، یک عرف معمول است اما این بار تاخیر خیلی به درازا کشیده و در این اوضاع و احوال که تورم و گرانی بیداد می‌کند، نمی‌توانیم بدون دریافت دستمزدهایمان، روزگار بگذرانیم”.
آنها معتقدند؛ فشار شرایط بر دوش کارگران عسلویه نسبت به همیشه سنگین‌تر شده است و بهتر است شرکت‌های اصلی یا همان کارفرمایان مادر، بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری نظارت داشته باشند تا این شرکت‌ها مجبور شوند حق و حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند. از سوی دیگر بایستی صورت وضعیت پیمانکاران را به موقع پرداخت کنند تا آنها بتوانند سروقت دستمزد کارگران خود را واریز نمایند.

تعدیل ۸۰۰ کارگر عسلویه در آستانه حضور رئیس‌جمهور در بوشهر

به گزارش ایلنا، نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعدیل ۸۰۰ نفر از کارکنان سابقه دار عسلویه در آستانه حضور حسن روحانی، رئیس جمهور در بوشهر، گفت: “این اقدام به صورت غیرمستقیم زندگی ۵ هزار نفر را متأثر کرده است”.
خدری ادامه داد: “مشکلات اساسی جوانان کشور، مشکل بیکاری که اساس آسیب‌های اجتماعی است و هدر رفت این سرمایه اجتماعی بر هیچ مسئولی پوشیده نیست”.
نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: “این در حالی است که به جای ایجاد بستر اشتغال، متأسفانه از جانب دست اندرکاران صنعت نفت در منطقه عسلویه که در شرف افتتاح چهار بخش آن توسط رئیس‌جمهور هستیم، تعداد حدود ۸۰۰ نفر با وجود سوابق چندین ساله کاری و تعریف زندگی شخصی از کار بیکار و مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته‌اند”.
وی با بیان اینکه این تصمیم زندگی ۵ هزار نفر را متأثر می‎سازد، گفت: “ضرورت دارد وزیر نفت شخصا به این موضوع ورود کند و در جهت حل این موضوع اقدام عاجل کند”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی

بازداشت ۸ نوکیش مسیحی در بوشهر توسط نیروهای امنیتی